Zon, zee en veel stranden - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu Zon, zee en veel stranden - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu

Zon, zee en veel stranden

Door: rickenruben

Blijf op de hoogte en volg Rick / Ruben

22 December 2011 | Australië, Coffs Harbour

Hallo allemaal,

Sinds de vorige update hebben we heeeeel veel zand gezien.
Allereerst zijn we 15-12 naar Fraser Island geweest. Het is een eiland dat helemaal uit zand bestaat. In de loop der jaren zijn er complete subtropische wouden op gaan groeien. Heel vreemd om te zien. We werden met een 4-wheeldrive jeep over het eiland gereden. Onze gids/chauffeur zou zo mee kunnen doen met formule 1. Wat een pittige dame was dat! Vol gas tussen de bomen door over paden die nauwelijks breder waren dan de jeep. Echt supervet! We hebben er een schipwrak gezien, hectaren van bossen die onlangs nog zijn uitgebrand en een meer dat alleen bestond uit regenwater. Een indrukwekkend eiland om te zien.

Na Fraser Island zijn we richting Noosa aan de Sunshine Coast gereden. Aangezien hier de zomervakantie net begonnen is, en dit dé trekpleister is voor de vakantievierende Australiër, was het hier ontzettend druk en enorm duur om op een camping te staan. We zijn een paar dorpen verder op een camping gaan staan, maar er waren vooral Australische gezinnen met jonge kinderen, dus het was voor ons niet zo interessant. We zijn een dag later verder gereden.

Na de Sunshine Coast zijn we 3 dagen in Surfers Paradise geweest. Dit is, zoals de naam al suggereert, het Mekka voor surfende backpackers. Ook hier was het heel toeristisch en druk, maar daar was de stad ook op gebouwd en dat maakte het juist weer gezellig en sfeervol. Er waren genoeg kroegen waar we lekker konden stappen.
De tweede dag in Surfers Paradise zijn onze wegen voor het eerst gescheiden. Rick maakte er een relaxt stranddagje van, en Ruben is naar Dreamworld geweest, een pretpark vlakbij Brisbane. Het was een leuk park met veel gave attracties en een klein dierenpark met Australisch wild. Weer eens wat anders dan de Efteling of Walibi!

Eergisteren en gisteren waren we in Byron Bay. Ook hier zijn mooie stranden, veel backpackers en een hoop gezelligheid. Gisteren hebben we geprobeerd te surfen op surfboards die we gratis hebben weten te regelen. Maar we kwamen er al gauw achter waarom ze gratis waren… Leren fietsen op een kapotte fiets gaat ook niet, dus in Sydney gaan we maar voor de herkansing.

Vandaag zijn we begonnen aan onze laatste grote rijafstand richting Sydney. We doen 2 tussenstops waaronder in Coffs Harbour, waar we nu net zijn aangekomen.

De zon lacht ons elke dag nog steeds met een grote glimlach toe, maar het blijft hier heel aangenaam en goed uit te houden. We hebben af en toe een buitje, maar dat mag de pret niet drukken. Wat zal het voor ons weer omschakelen worden als we over een ruime maand weer in het koude kikkerlandje bij jullie terug komen. Maar daar gaan we voorlopig nog niet aan denken!

Tot de volgende keer maar weer!

Groeten,
Ruben en Rick

• 22 December 2011 - 04:11

Dini C:

he ruben en rick. net oolk even jullie foto's bekeken.
    mooie camper.dat is wel een luxe zeg.
    de bloedafname verdiend zeker goed.
    straks een lekker kerstdiner in maken.
    hele fijne dagen en een knallend oud en nieuw.

• 22 December 2011 - 07:44

Tessa:

De titel van dit verhaal deed me vermoeden dat jullie lekker heel wat dagen relaxen op het strand achter de rug hadden, maar niet dus. ;-) Wat hebben jullie het toch druk daar. ;-) Maar wat een heerlijk weer zeg! Word er wel een beetje jaloers op hier.
    Super leuk trouwens, die paar foto's, krijg je een goed beeld van hoe het daar is.
    Succes met jullie laatste stukken richting Sydney!

xxx Tessa

• 22 December 2011 - 08:21

PaG En MaC:

Wat een heerlijk verhaal weer! Moest wel even lachen om jullie surf-belevenis. Echte Nederlanders, zullen ze daar wel gedacht hebben. Mooie foto's weer. De ontspanning straalt van jullie gezichten af. Heerlijk om te zien! En nu op naar "kerst in Sydnney".
    Xxx

• 22 December 2011 - 12:02

Margo:

Hallo Ruben en Rick. Allereerst bedankt voor jullie Kerstkaart. Wij wensen jullie natuurlijk ook gezellige kerstdagen ( in korte broek!)
    Leuke verhalen weer. Geniet ervan.
    Dikke kus, Margo

• 22 December 2011 - 22:39

Antoinette:

Gaaf hoor Ruben!! Ik beleef onze vakantie weer helemaal opnieuw.De foto bij het witte hekje hebben wij ook! Wij zijn met 'n 4wheeldrive bus over het strand gecrossed die zul je vast wel langs hebben zien rijden.
    Hebben jullie al papegaaien gespot?
    Bluemountains ook echt 'n aanrader! Veel plezier en "hoedjevoordezon"

• 25 December 2011 - 10:15

Sjors En Anja:

Hallo Ruben en Rick,
    Net even jullie laatste verslag zitten lezen, heerlijk om te zien hoe bruin en ontspannen jullie zijn! Maar ja, hoe kan het ook anders, want wat zien jullie veel en dan dat mooie weer, het kan niet op. Het zullen wel vreemde feestdagen zijn voor jullie, maar je zal deze dagen waarschijnlijk nooit meer vergeten. Geniet er maar van! Fijne kerst een een spetterend nieuwjaar!

• 26 December 2011 - 22:03

M&M (en N En F):

Wooooowwww!!!!
    Erg gaaf, mannen!
    Wij zouden zó weer terug willen.... B-).
    En de mensen daar zijn inderdaad super aardig en relaxt.
    Geniet er nog maar flink van de komende tijd!

Groetjes van ons hier tijdens Kerst in De Lier.

• 27 December 2011 - 11:19

Dini Ve:

Hoi Mannen .
    Ik heb jullie verslagen gelezen, geweldig om zo op vakantie te zijn.
    Zelf ben ik net terug uit Birma, een heel mooi land.
    Raar om weer in ons kikkerlandje te zijn.
    Geniet ervan en ik ga jullie vanaf nu volgen.
    Goede jaarwisseling en tot kijk.
    Dini Ve