Tasmanië - Reisverslag uit Devonport, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu Tasmanië - Reisverslag uit Devonport, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu

Tasmanië

Door: rickenruben

Blijf op de hoogte en volg Rick / Ruben

15 Januari 2012 | Australië, Devonport

Hallo allemaal,

We zijn al weer op de laatste dag van onze reis op Tasmanië aangekomen. Tasmanië is een heel mooi natuurlijk eiland, wat veel weg heeft van Engeland. We hebben er in een week een rondje over gereden.

Allereerst de bootreis naar Tasmanië toe. We vertrokken ’s avonds, dus we konden ’s nachts lekker slapen in onze slaapstoelen. De boot was een kleine versie van een cruiseschip, van alle gemakken voorzien. Dat geeft ons goede hoop voor de terugreis, die we overdag doen.

De eerste dag spraken we af met Joop en Ineke in Devonport, waar we van de boot stapten. Bij toeval zaten zij ook in dat plaatsje. Maar al gauw scheidden onze wegen weer en gingen wij naar de Cradle Mountains. Onderweg ernaartoe werd het steeds bewolkter en vielen er af en toe wat buitjes. Het was een natuurpark in de bergen, dus het werd ook steeds kouder. We hebben ’s middags nog een mooie, korte wandeling gedaan rondom een meer. ’s Nachts lag de temperatuur rond het vriespunt. Dat was een hele omschakeling voor ons, voor jullie stelt het natuurlijk niks meer voor ;)
De volgende dag hebben we een rondtocht gemaakt met een busje door het natuurpark heen. Eigenlijk hadden we het meeste de vorige dag al gezien onderweg naar het meer, maar het was nu iets minder bewolkt en dat geeft zo’n bergachtig gebied een veel kleurrijker gezicht.

De 10e zijn we het woeste en ongerepte zuid-westen in gegaan. Daar zijn we door het oude mijndorp Queenstown heen gereden. In dat dorp begon een mooie autoroute met schitterende korte wandelingen en uitzichtpunten. Maar vanaf daar hebben we alleen maar plensbuien mogen meemaken. We hebben tussendoor 1 korte route kunnen lopen, maar verder hebben we alles moeten overslaan. Heel erg jammer, maar wat dat betreft is Tasmanië net Nederland, je weet nooit wanneer het slecht weer wordt. En we hebben niks te klagen, want tot nu toe hebben we alleen maar mooi weer gehad.

11 januari, op weg naar Hobart, hebben we nog een avontuurlijk dagje in het Mount Field natuurpark gehad. We hebben daar een stuk offroad gereden met de camper, in een greppel vastgezeten met de camper, de hoogste bloembloeiende bomen van de wereld gezien en een van de mooiste watervallen van Australië.

De 12e hebben we Hobart zelf kort aangedaan met een wandeling, was verder niet zo bijzonder. ’s Middags zijn we naar Port Arthur gereden, waar de overblijfselen van de gevangenis voor criminelen uit Engeland in de 19e eeuw staan. Onderweg kwamen we erachter dat Joop en Ineke ook die kant op gingen, dus hebben we een tourtje in Port Arthur met z’n vieren gedaan. Heel interessant om het verhaal erachter te horen. ’s Avonds hebben we de Ghost Tour gedaan, waar we verhalen hoorden over de geesten van gevangenen die daar nog ronddwalen. Sommige mensen schijnen ze gezien te hebben, maar wij niet..

De volgende dag was de oostkust aan de beurt. Ook hier hebben we weer vreselijk mooie uitkijkpunten gezien, een schitterende wandeling door een natuurpark gedaan met uiteindelijk uitzicht op een van de mooiste baaien van de wereld, de Whineglass Bay. En we hebben kunnen genieten van het steeds beter wordende weer. We hebben weer veel zon en zo’n 20 graden gehad.

Gisteren, de 14e, zijn we in Launceston gearriveerd, de tweede grote stad van Tasmanië. Hier hebben we lekker rondgeslenterd en de bierbrouwerij van James Boag bezocht, die hét Tasmaanse biertje produceert.

Vandaag onze laatste dag in Tasmanië. We hebben een dierentuin bezocht en eindelijk de Tasmaanse duivel gezien. Wat een bruut beest. Het lijkt een schattig klein beertje, maar ze vreten andere dieren met bot en al op.

We zijn nu in Devonport aangekomen vanwaar de boot morgenochtend weer vertrekt. Dan gaan we weer verder op het vasteland, onze laatste week met de camper. Al met al hebben we een hele mooie week op Tasmanië gehad!

Tot de volgende keer weer!

Ruben en Rick

• 15 Januari 2012 - 11:24

Jennifer:

Hey Mannen!
    Klinkt allemaal weer gaaf hoor!
    Leuk om weer een stukkie te lezen, volgens mij lukt het prima om heerlijk de toerist uit te hangen daarzo :)
    Geniet nog van alles daar om jullie heen! (Dan zal ik maar niet beginnen over het aftellen van de dagen die jullie nog te gaan hebben ;) )
    Have fun! x Jen

• 15 Januari 2012 - 13:43

FLoris En Inge:

Hee jongens, zo te lezen hebben jullie al even van het Nederlandse klimaat mogen genieten:) nog even en jullie zijn weer terug. Nog heel veel plezier (ook bij de australian open;))

• 15 Januari 2012 - 14:39

Tessa:

Heej,

Weer heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Wel jammer van het weer daar in Tasmanië, maar ja, wel weer wat ervaringen rijker. :-)
    Hoe smaakt t Tasmaanse bier? Beetje vergelijkbaar met hier of totaal anders?
    Veel plezier weer op het vaste land en bij de Australian Open!

xxx Tessa

• 15 Januari 2012 - 15:24

Dini C:

ja ruben nog even en je bent weer in nederland.

je foto met papagaai hangt op het lab. kunnen we alweer een beetje aan je wennen.nog een fijne week gr.

• 15 Januari 2012 - 16:34

Margo:

Leuk weer om te lezen. Jammer van het weer, maar dat hoort erbij. Nog 15 dagen te gaan, zag ik. Wat is die tijd snel gegaan! Veel plezier nog verder. Dikke kus.

• 15 Januari 2012 - 16:55

PaG En MaC:

Time flies when it is nice! Maaaaaarrrr... jullie hebben nog 1/4 van jullie vakantie te gaan, dat klinkt nog best veel, toch. Wat een ervaring om vast te zitten in een greppel, hebben ze daar ANWB of wegenwacht? Een hele mooie overtocht en wel zwaaien naar de camara's bij de Australian Open he!
    Kus.

• 17 Januari 2012 - 12:02

Coby Van Dongen:

hallo mannen,
    wat een geweldige reis beleven jullie en een prachtige natuur.
    jullie hebben een tijdje niets meer van mij gehoord, ben geopereed aan mijn meniscus.
    gisteren kreeg ik van de overbuurman een pan biest, dus nu kom ik snel op krachten!!
    geniet van jullie verdere reis
    groetjes Coby

• 17 Januari 2012 - 15:22

DiniVe:

Hoi Rick en Ruben,

Ja dat was dan weer Tasmani'e. Mooi dat het ook weer wat gevroren heeft, dan weet je ook weer hoe het is als je in NL komt brrrrrrr.
    Maar je moeder zit de weken al weer af te tellen Ruben dus de reis maar niet verlengen haha! (grapje)
    Geniet de laatste weken en we horen wel weer van jullie.

Grietjes DiniVe

• 18 Januari 2012 - 09:22

LENIE KN:

HOI MANNEN,
    WAT LEUK OM JULLIE REIS ZO TE KUNNEN VOLGEN, IK BELEEF ER VEEL PLEZIER AAN LAAT STAAN JULLIE, GENIET ER MAAR VAN. GROETJES LENIE

• 18 Januari 2012 - 10:20

Buijs:

He mannen!

Klinkt allemaal weer ongelofelijk goed! Balen dat sommige korte wandelingen niet door konden gaan, maar dat drukt de pret niet zo te horen. Heel veel plezier nog in de laatste week/weken en ik ben benieuwd naar de verhalen!

Gr. Buijs

• 19 Januari 2012 - 11:16

Iris:

Hi neefie en Rick,
    ik liep een beetje achter met de verhalen, dus die heb ik net weer even allemaal bijgelezen :) Wat hebben jullie mooie dingen gezien!! Ook die foto van het vuurwerk met Oud&Nieuw, heel bijzonder! Jammer dat het weer even tegenzat in Tasmanië, maar aan de tv-beelden van de Australian Open zitten jullie nu weer lekker in het zonnetje!! Helaas geen Nederlanders meer in de wedstrijden geloof ik toch?
    Genieten jullie nog maar lekker daar!!
    Ben benieuwd naar de live verhalen en alle andere foto's!
    xx Iris

• 19 Januari 2012 - 11:35

Mariëlle Ham:

Hou mannen!
    Fijn dat jullie Tasmanië zo leuk vonden. Tasmanië staat bekend om veel regen, daarom is de natuur ook zo groen....... Het is leuk om jullie verhalen te lezen, dat brengt een heleboel herinneringen naar boven. Veel plezier verder! Mariëlle

• 20 Januari 2012 - 18:06

Marjow:

Het klinkt echt geweldig!! En de foto'ss zijn nog veel mooier!! Nog maar 10 daagjes zeg, wat gaat het toch hard!! Have funn x

• 22 Januari 2012 - 15:33

Jantine:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken!
    Heel veel plezier nog in jullie laatste week!
    Groetjes Jantine

• 26 Januari 2012 - 10:17

Marcel:

Gaaf man!
    Cradle Mountain is inderdaad wisselvallig, maar wel mooi.
    Leuk ook om te horen van die Ghost Tour in Port Arthur.... Dat is blijkbaar in al die jaren nog steeds populair. Het is daar 's-nacht werkelijk AARDE-donker.

• 29 Januari 2012 - 10:36

Teuni Kruse:

Hoi Ruben,

Welkom thuis.
    Wat een spannende belevenissen!!!
    Heel wat anders dan op een camping(snik)
    Leuk je weer gauw te zien en je te horen over alles van de laatste maanden.
    Tot in Beth. Teuni