Victoria - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: rickenruben

Blijf op de hoogte en volg Rick / Ruben

08 Januari 2012 | Australië, Monbulk

Beste mensen,

Op 2 januari zijn we van Sydney naar de volgende grote stad van Australië gereden, Melbourne, in de staat Victoria. We reden met de jongens en Yvonne achter elkaar. We zijn het eerste stuk over een toeristische route gegaan langs de kust. Dat was echt schitterend. We hadden constant heel mooi uitzicht over de kust en het plooiende landschap. Dit reed alleen niet erg door, dus na 150 km hebben we al een slaapplek moeten zoeken. Joop en Ineke schenen ook daar in de buurt te zitten, dus hebben wij hen opgezocht.

De volgende dag zijn we eerst naar een natuurpark geweest bij Jervis Bay. Daar hebben we heel veel kangoeroes gespot. Vervolgens hebben we een boottocht gemaakt in Jervis Bay, waar we dolfijnen hebben gespot. Allebei erg gaaf!
Omdat we hiermee aan het begin van de middag al klaar waren, besloten we, zonder Joop en Ineke, in een keer verder te rijden naar Melbourne. We hebben toen zo’n 800 km in 8 uur gereden. We kwamen ’s nachts aan bij het huis in Monbulk waar Leon, Ruud en Edwin verblijven voor hun stage. Het zijn hele vriendelijke mensen, die lang geleden uit Nederland zijn geëmigreerd. We mogen voor hun deur staan met de camper en gebruik maken van het sanitair. Super geregeld! Vanuit hier was onze uitvalsbasis voor allerlei tripjes in en rondom Melbourne.

4 januari zijn we met Ruud en Yvonne naar een vogelpark in de buurt van Monbulk geweest om vogels te voeren. Daarna zijn we naar een winkelcentrum geweest in een buitenwijk van Melbourne. De Bogaard is er niks bij.

5 januari zijn we vroeg naar het Dandenong National Park gegaan om kangoeroes te spotten. Er zaten er redelijk wat, maar ze waren vrij schuw dus we konden niet heel dicht in de buurt komen. ’s Middags zijn we naar Mount Dandenong geweest, waar we een schitterend uitzicht hadden op Melbourne en zijn buitenwijken.
’s Avonds kwamen Joop en Ineke ons weer opzoeken en zijn we met z’n allen uit eten geweest, waar Rick alvast in het zonnetje is gezet voor zijn verjaardag

Op 6 januari was het voor Rick een hele bijzondere dag. Hij werd 25, aan de andere kant van de wereld. Heel vreemd. We hebben de dag met z’n tweeën gevierd in Melbourne. We hebben veel van de stad gezien in een dag. We zijn naar een grote markt geweest, hebben ruim 250 meter boven Melbourn in de Eureka Tower gestaan, en we zijn naar het oudste pretpark/kermis van Australië aan de kust van Melbourne geweest.

7 januari hebben we de overige dingen van Melbourne gegaan. We zijn naar het sportcentrum geweest, maar alle stadions waren dicht. Ze waren aan het opbouwen voor de Australian Open. Daar hebben we ook meteen kaarten voor gehaald voor 17 januari, als we terug zijn van Tasmanië. Vervolgens zijn we naar het Crown Casino geweest, een enorm groot en luxe hotel met een casino erin. Melbourne is een stad met weinig bijzonderheden, maar is heel gemoedelijk. En dat je er heel leuk kan stappen hebben we ook gemerkt.

Vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan en de camper weer eens opgeruimd. Straks vertrekken we met de ferry naar Tasmanië, waar we een week lang zullen rondrijden over het eiland. Het schijnt enorm mooi te zijn, dus we hebben er veel zin in.

We zullen jullie daar ook weer op de hoogte houden van onze avonturen.

Groeten,

Ruben en Rick

PS. Foto’s volgen later nog

• 08 Januari 2012 - 08:46

PaG En MaC:

Hallo, dat zal wel weer even wennen worden: van een grote drukke stad naar de natuur van Tasmanie en van de gezelligheid van een grote gezins-groep naar weer rondtoeren met z'n tweetjes. Ook wel weer lekker rustig, toch! Goede overtocht en veel kijk-en doeplezier op Tasmanie.
    Big hug.

• 08 Januari 2012 - 09:20

Tessa:

Heej Ruub en Rick,
    Het is weer heerlijk wakker worden met jullie belevenissen. :-)
    @Rick: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Raar hè, om niet thuis te zijn met je verjaardag?!
    Heel veel plezier met het vervolg van jullie rondreis! Ik heb net even op afbeeldingen van Tasmanië gegoogled en t ziet er inderdaad erg mooi uit, dus geniet ervan! :-D
    xxx Tessa

• 08 Januari 2012 - 10:14

Hans En Antoinette:

Gaaf mannen, wat een belevenissen, en dan ff tussendoor wat kangeroes en dolfijnen spotten... Rick nog gefeliciteerd met je kwart eeuw! En nu hop, even eilandje hoppen. Pas wel op voor de Tasmaanse Duivel, hè
    ;-) . Groetjes uit Rotterdam

• 08 Januari 2012 - 14:54

Floris En Inge:

Hee jongens,

Pff wij zitten hier wel een beetje jaloers te zijn. Volgens mij vliegt de tijd daar voor jullie, dus geniet nog maar even goed van jullie laatste drie weken. We houden in ons aanbevolen voor de uitgebreide diashow van foto's die er vast en zeker gaat komen!
    Tot snel!

• 08 Januari 2012 - 19:03

Dini C:

vrienden van mij zitten nu ook in tasmanie. zij zijn daar op bezoek bij familie want ook daar zijn veel nederlanders na 1945 naar toe gegaan voor een betere toekomst.
    jullie reis schiet al aardig op.
    geniet er nog maar lekker van.dini

• 08 Januari 2012 - 22:22

Margo:

Leuk om weer te lezen. Hoop dat de overtocht voorspoedig is gegaan en dat jullie geen last hadden van de stormen die wij afgelopen dagen gehad hebben.
    Rick nog gefeliciteerd van ons.
    Geniet verder.xxx

• 09 Januari 2012 - 17:44

Bianca:

Rick, nog van harte met je verjaardag!

• 09 Januari 2012 - 18:09

Dini Ve:

Hoi Mannen.

Op de eerste plaats gefeliciteerd Rick met je 25ste.
    Wat een heerlijk verhaal weer, ik ben wel benieuwd naar de foto's van kangeroes en dolfijnen.
    Tasmanie moet heel mooi zijn.
    Ook daar mooie foto's maken hoor!
    Geniet ze en tot schrijfs.

Dini Ve

• 11 Januari 2012 - 13:11

Shirley:

Heeee Rick en Ruben,

Ik heb een tijdje niks meer laten horen, maar volg nog altijd jullie verhalen hoor! Erg leuke verhalen.........!!!!!
    Veel plezier nog!!!

PS Rick nog gefeliciteerd!

• 12 Januari 2012 - 11:52

PaG En MaC:

Wat een prachtige foto's hebben jullie weer toegevoegd!

• 14 Januari 2012 - 14:52

Ton En Tonnie:

Zo eindelijk de tijd gevonden om jullie verhalen te lezen, heeel gaaf hoor. Rick nog gefeliciteerd met je verjaardag, jullie zijn inmiddels op Tasmanie en kijken vast je ogen uit.Nog veel plezier de rest van jullie reis,
    groetjes van ons allemaal