Vervolg tour door Queensland - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu Vervolg tour door Queensland - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu

Vervolg tour door Queensland

Door: rickenruben

Blijf op de hoogte en volg Rick / Ruben

14 December 2011 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,

Sinds onze laatste update hebben we redelijk wat kilometers gemaakt, maar we zijn nog steeds in de noord-oosterlijke staat Queensland. We hebben de afgelopen 5 dagen in totaal zo’n 1400 km gereden. De camper slurpt helaas als een jekko, dus de benzinekosten lopen nu aardig op, maar verder bevalt ie nog prima.

Vanuit Mission Beach, waar we onze skydive hebben gedaan, zijn we in 2 sessies naar Airlie Beach gereden. Het is een klein dorp waar enorm veel backpackers op af komen om vanuit daar de Whitsunday Islands te bezoeken. Het stappen was hier ook heel goed te doen!
Wij hebben een dagtour naar de Whitsundays gedaan met een soort speed-/raftboot. Met deze boot schoten we over het water en stuiterden over de golven. Net een achtbaan, heerlijk! We hebben eerst in 2 baaitjes gesnorkeld. Qua hoeveelheid vissen en koraal was het nog mooier dan op de Great Barrier Reef, maar het is eigenlijk niet echt te vergelijken. We hebben voor het eerst schildpadden gespot. ’s Middags kwamen we aan op Whiteheaven Beach, de trekpleister van de Whitsunday Islands. Dit is een strand met heel puur, wit zand. Schitterend om te zien, zeker vanaf de uitzichtpost die op heel de baai uitkeek. We hebben daar ook heel veel roggen en haaitjes gezien.

Na Airlie Beach zijn we naar Town of 1770 gereden. Ook weer een klein dorpje waar niet veel te doen valt, maar wat ons trok was de scooterroo. Het was een toertocht op Amerikaanse chopper-look-a-like brommers, waarop we soms met zo’n 80 km/h door de omgeving scheurden. We hebben tijdens de toer heel wat levende kangoeroes gespot. Tot dan toe hadden we ze alleen nog maar dood langs de weg zien liggen. Schitterende beesten om te zien!

Vandaag zijn we aangekomen in Hervey Bay, vanwaar we Fraser Island gaan aandoen. We hebben een dagtocht voor morgen geboekt. We zijn er erg benieuwd naar.

Het weer is nog steeds super. We hebben overdag zo’n 30 graden en volop zon, maar ’s nachts breekt soms de hel los met flinke regen- en onweersbuien. Gelukkig hebben we daar nauwelijks last van.

We maken hier ook ontzettend veel contacten met andere mensen, vooral ook veel Nederlanders. Heerlijk om je verhalen uit te wisselen en elkaar tips te geven. Veel mensen doen toch zo’n beetje dezelfde tocht als wij, maar vaak in langere tijd.

Dit was het weer voorlopig. Sorry mensen, maar zoals jullie kunnen lezen, hebben we nog geen moment de tijd gehad om jullie te missen. Maar dat wijst er alleen maar op dat we het hier ontzettend naar ons zin hebben!

Groeten!

Ruben en Rick

PS. We hebben een paar foto's van onze highlights geupload!

• 14 December 2011 - 11:51

Ivo:

Heeee broertje en Rick,

Klinkt allemaal top:) Hebben jullie nu ook weleens een rustdag? Klinkt nu alsof jullie elke dag volop actief zijn. En 't plannen - komen jullie er goed uit qua wat jullie willen doen? Wat ik me eigelijk afvroeg - van wie van jullie was het idee om te skydiven? Tot over 'n tijdje weer op skype;) hooi

• 14 December 2011 - 12:33

PaG En MaC:

Hey mannen,
    Wat heerlijk om nu ook wat foto's van jullie te zien! Niets teveel gezegd over het mooie landschap en het schitterende weer.Een scooterroo, da's even wat anders dan een solex, he!! Enjoy and have fun!!
    XX

• 14 December 2011 - 12:47

Tessa:

Wat een super verhaal weer! En leuke foto's! Is weer eens wat anders dan een Solex. ;-)
    Wat gaaf, al die dieren die jullie spotten en de activiteiten die jullie ondernemen.
    En wees gerust, ik vind t niet zo erg dat jullie ons niet missen, alleen maar een heel goed teken.
    Veel plezier verder!
    Xxx Tessa

• 14 December 2011 - 12:52

Louise:

Ha mannen!

Wat is het gigantisch jaloers-makend om jullie verhalen te lezen en vooral om die gave foto's te zien! Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie het koude, regenachtige kikkerlandje waarin iedereen als een gestreste kip zonder kop rond rent om alle Kerstinkopen op tijd binnen te halen, helemaal niet missen hoor! =)
    Super leuk dat jullie zoveel andere reizigers ontmoeten! Met deze mensen kunnen jullie je ervaringen natuurlijk veel meer delen dan via deze site.
    Ik wens jullie nog super veel plezier daar in het verre en warme Australië! Geniet ervan!!

Liefs Louise

P.s. Ik kijk nu al uit naar de volgende foto's! =)

• 14 December 2011 - 13:29

Margo:

Leuk om weer te lezen, mannen! Ik blijf jullie volgen. Ook geweldig om alvast wat foto's te zien.Hebben jullie wel genoeg rolletjes bij je?;-)
    Dikke kus.

• 14 December 2011 - 14:05

Dinio C:

je hoort ons ook niet te missen.
    de dagen vliegen en voor je het weet......

• 14 December 2011 - 17:06

Astrid:

Broertje!

Jemig wat een verhaal weer, en die foto's! Ik had even een zwaar jaloers gevoel, vergeleken met het verschrikkelijk weer hier in Nederland..

Geniet er 1000% van daar!! Goed dat je ons niet mist, dat geeft al aan dat je het daar gewoon super naar je zin hebt ;) (als je maar terug komt!!)

Ik mis je stiekem ook niet (haha), maar dat komt gewoon omdat ik het mega druk heb.. Met kerst zal ik je wel missen! Oud & nieuw niet, want dan mag ik voor het eerst nachtdiensten draaien! (joepie!!)

Nou broertje (en rick), tot het volgende verhaal/skype!

Kus, van je zus(je)

• 14 December 2011 - 17:45

Bart & Marion:

Hey Rick en Ruben,
    Echt leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie hebben inderdaad niet stilgezeten. Binnen 1 week tijd op 4 km hoogte uit een vliegtuig springen en duiken tussen haai(tjes...)en haha SUPER. Leuk om te lezen dat jullie dezelfde dingen gedaan hebben als wij (op dat skydiven na dan).
    Nog een leuke tip: als jullie ergens nog tijd vinden om naar een strand te gaan, huur dan een keer een bodyboard bij een hostel o.i.d. die gaan echt vet hard!! ( en zijn vaak gratis te krijgen)

Geniet ervan en we zijn benieuwd wat jullie nog meer gaan meemaken.

Bye Mates

• 14 December 2011 - 19:29

Menno:

Zo te zien super weer en hele mooie omgeving!! Maar Mil waar is je buideltas! :P

• 16 December 2011 - 16:51

Marjow:

Heeee!!

Schitterende foto's joh!! Zo kunnen we helemaal meeleven met jullie mooie reis!!

Bedankt voor de leuke kaart jullie ook hele fijne dagen daarrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!

Geniet!!

X Marjow

• 18 December 2011 - 16:54

Buijs:

Klinkt met het verslag beter mannen! De foto's maken me nog jaloers ook! Volgens mij is het daar ook alleen maar mooi weer.. of onthouden jullie je van foto's maken op minder mooie dagen? ;)

Gegroet!

• 19 December 2011 - 10:52

Jacqueline Buitendij:

Hallo Rick en Ruben,

Ik vraag mij af komen jullie nog wel terug naar Nederland ? Jullie beleven zoveel geweldige dingen.

Groetjes Jacqueline Buitendijk

Bloedafname

• 20 December 2011 - 08:28

Wil Van Dalen:

Hallo Rick en Ruben
    Het is iedere keer weer een plezier om jullie avonturen te lezen. Geniet er maar lekker van en door jullie verhalen genieten wij in het koude Nederland extra met jullie mee.