Sydney 2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu Sydney 2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu

Sydney 2012

Door: rickenruben

Blijf op de hoogte en volg Rick / Ruben

02 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,
Allereerst willen wij iedereen een enorm mooi en gezond 2012 toewensen! Wij hebben hier in Sydney als een van de eersten ter wereld oud en nieuw mogen vieren!

30 november zijn we ’s avonds naar een cricketwedstrijd geweest. We snapten er nog niks van, maar Ruben had voor de wedstrijd de regels doorgelezen. Tijdens het spel werd steeds meer duidelijk hoe het spel in elkaar zit. Het is een spel met weinig actie, maar waar veel kunde en tactiek bij komt kijken. We zaten in het grote cricketstadion van de olympische spelen in Sydney in 2000. Een schitterend stadion waar wel 80 000 toeschouwers in konden, maar er zaten er nu maar 20 000, omdat het een gewone competitiewedstrijd was. Heel gaaf om een keer mee te maken.
Na de cricketwedstrijd zijn wij tweeën met Joop en Ineke naar huis gegaan, maar de jongens en Yvonne gingen nog stappen. Zij zijn na het stappen meteen naar een plek gegaan vanwaar we het vuurwerk wilden bekijken. Ze waren er al om 3.30 uur, maar zelfs toen lagen er al 300 Aziaten voor hun te wachten. Wat een mens al niet overheeft voor een mooi plekje..

Op oudejaarsdag zijn we om 9.00 uur bij de jongens in de rij erbij gaan staan. En daar begon onze lange zit van ruim 14 uur. Het leek wel een groot festivalterrein, met veel eet- en drinktentjes en toiletten. Alles was supergoed geregeld. We hebben lekker zitten kaarten en kletsen met elkaar en de buren. Eind van de middag kregen we nog een stuntshow van een vliegtuig te zien, en in de avond werden al wat voorproefjes voor het echte vuurwerk prijsgegeven. Dus we werden goed beziggehouden. De tijd was dan ook vrij snel voorbij. Het voelde eigenlijk als een gezellig stranddagje met z’n allen.

En toen was het zover. De laatste 10 seconden werden door iedereen weg gebruld. Er volgde een ontzettend spectaculaire vuurwerkshow! Eerst vanaf 6 verschillende eilandjes in de haven, waarvan we er 2 konden zien. Af en toe een paar mooie pijlen vanaf de Harbour Bridge. Na een minuutje of 12 kwam het zware geschut tevoorschijn vanaf de Harbour Bridge. Wat een schitterend schouwspel! Ongelooflijk hoeveel vuurwerk bij elkaar. De grootste domper was dan ook dat het na 2 minuten al weer klaar was. De hele show duurde in totaal niet langer dan 15 minuten. En daar heb je dan 14 uur voor gewacht! Maar het was het wel waard, zo’n mooie show zie je nergens. Daarna was alles meteen stil en ging iedereen richting huis of de stad in. De sfeer was er daardoor meteen een beetje vanaf. Ons was geadviseerd om niet de stad in te gaan vanwege de enorme drukte, en georganiseerde feesten waren al uitverkocht, dus dat werd hem ook niet. Wij besloten dus maar om naar huis te gaan. In het openbaar vervoer was het ontzettend druk, maar alles was heel goed geregeld, dus we hadden er geen last van. We zijn meteen naar bed gegaan, want we waren allemaal moe van de lange zit. Het was een hele bijzondere ervaring oud en nieuw zo mee te maken.

Vandaag hebben we de Nieuwjaarsduik op Bondi Beach gedaan. Ook weer heel vreemd zo’n warme duik met oud en nieuw. Daarna zijn we met z’n 8en uit eten geweest. We hebben net zitten skypen met het thuisfront. Geweldig dat je met de technologie van tegenwoordig toch nog zo dichtbij je familie kunt zijn en mee kunt toasten, terwijl je aan de andere kant van de wereld zit.

En dan is deze hele gezellige week al weer voorbij.. Morgen vertrekken we allemaal via onze eigen weg richting Melbourne. Daar gaan we de gezelligheid met z’n 8en nog een paar dagen voortzetten.

Groeten,

Ruben en Rick

• 01 Januari 2012 - 16:00

Bianca:

Happy newyear!
    Leuke foto's en weer een mooi verslag van jullie belevenissen!
    Heel veel plezier nog met z'n allen, geniet ervan!
    xxx

• 01 Januari 2012 - 16:46

Gonnie:

gelukkig nieuwjaar allemaal,

vanuit een regenachtig Nederland, wij (Ted en ik) hebben vandaag ook de nieuwjaarsduik gedaan in Monster, ik denk dat het hier zomaar wel wat kouder was:) Sydney is dan wel een beter idee. groetjtes van ons

• 01 Januari 2012 - 17:29

PaG En MaC:

Hallo, wij vonden het heel bijzonder dat jullie "life on skype" aanwezig waren bij onze Hammen-nieuwjaarsreceptie en zo met ons allemaal een toast uit konden brengen op 2012.
    Een hele goede reis naar Melbourne en daar weer volop verder genieten! Wij gaan onze lieslaarzen en regenpakken weer opzoeken want de komende dagen wordt het hier weer herfst.
    Big hug.

• 01 Januari 2012 - 19:04

Tessa:

Heej Ruub en Rick,

Ik vond het onwijs leuk om vandaag even te skypen met Ruub (en heel even te zwaaien naar Rick ;-) ). Is inderdaad bijzonder dat dat gewoon allemaal maar kan dankzij de technologie.

Veel plezier met jullie verdere reis. Geniet er enorm van, want voor je het weet is het om.

xxx Tessa

• 01 Januari 2012 - 19:31

Dini C:

zitten jullie nu met paraplu's tegen de zon of tegen de regen.
    de foto van het vuurwerk is wel heel mooi.
    wel handig dat vuurwerk op een plek.hier zijn ze al dagen bezig en het is nu nieuw jaar maar ze zijn nog bezig.
    veel plezier nog .

• 01 Januari 2012 - 20:51

Margo:

Ik vond het inderdaad ook leuk om Ruben live via skype te spreken.
    Geniet nog verder!
    P.s. Wel even in bovenstaand verslag 30 november veranderen in 30 december, anders denkt iedereen dat je al een jaar in Australie zit;>)

• 02 Januari 2012 - 12:47

Jannie V D Ende:

Hallo eerst de beste wensen voor een goed en gezond 2012, hier in huis zijn er twee jaloers op je jij ben wezen duiken waar hun van dromen en leuk ook zo als jullie het reis verslag maken gaaf om te lezen ook, ik wens je nog heel veel plezier en een goede vakantie en schrijf maar regelmatig wij lezen het graag
    veel plezier nog.

Jannie v d Ende

• 02 Januari 2012 - 17:34

Wil Van Dalen:

Hallo luitjes
    Vanuit het ook "warme " Nederland wil ik jullie een heel goed en gezond 2012 wensen. Wat een verhaal dat jullie zo iets spectaculairs hebben meegemaakt. Wel vreemd in het verslag was de datum 30 november, het lijkt wel of jullie er een maand op hebben moeten wachten, maar ik denk dat het een typfoutje was, net als Andre Kuijpers in de ruimte die een goed 2011 toewenste. Ik wens jullie verder nog een goede reis en veel avontur om nooit te vergeten.
    Groet
    Wil

• 03 Januari 2012 - 11:44

Dini Ve:

Hoi Mannen,

Op de eerste plaats een heel goed en gezond 2012 toegewenst.
    Wat een heerlijke verhalen weer en wat een mooie foto's.
    Ja het is heel raar om met 28 gr. kerst en nieuw te vieren, leuke ervaring!
    Hoe het weer hier is hoef ik jullie niet te vertellen, geniet ze daar en tot kijk.

Dini Ve

• 03 Januari 2012 - 13:28

Coby Van Dongen:

ruben en rick
    voor jullie een heel geweldig goed 2012 toegewenst!
    geniet van elke dag,en de bijzondere dingen die je doet en meemaakt
    groetjes vanuit een stormachtig NL
    coby van dongen

• 06 Januari 2012 - 00:02

Jos En Madelène Van :

Hey mannen, wat gaaf allemaal.
    Ik wil jullie een heel goed, gezellig en ondernemend jaar 2012 toewensen, en.....Rick , Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Dit vergeet je nooit meer, je 25 ste birthday vieren in Australie!
    Nog heel veel plezier met elkaar en ... see you soon!
    Greeting from the Westland!
    Jos en Madelène

• 07 Januari 2012 - 08:55

PaG En MaC:

Oh, dat is iets wat wij niet wisten: Rick van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel mooie, gelukkige, gezonde en bijzondere jaren na deze. Vanavond nemen we een wijntje op jou!