Sydney 2011 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu Sydney 2011 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu

Sydney 2011

Door: rickenruben

Blijf op de hoogte en volg Rick / Ruben

31 December 2011 | Australië, Sydney

Beste mensen,

De tijd gaat ontzettend hard hier. We zitten alweer een halve week in Sydney. We hebben zo’n 800 km in 3 dagen afgelegd, wat ontzettend meevalt, maar verder konden we nauwelijks iets doen en de plaatsen waar we onderweg zijn gestopt, waren niet bijzonder. We hebben allebei erg uitgekeken naar deze week, niet alleen vanwege de stad zelf, maar ook omdat we hier een week met de ouders van Rick (Joop en Ineke), zijn zusje Yvonne, broertje Ruud, en 2 collega’s van Solex Tours (Leon en Edwin) zouden verblijven. Ruud en Leon hadden een huisje geregeld in een buitenwijk van Sydney.

Het huisje is een 6-persoonshuisje, dus Rick en ik slapen gewoon in onze camper, maar o wat treffen we het met dit huis. De verhuurder is een hele aardige vent en helpt ons overal mee, het huisje zelf is relaxt en van alle gemakken voorzien, en binnen een half uur met het openbaar vervoer zitten we in het midden van de stad.

25 december was het eerste kerstdag hier. Wat een vreemde gewaarwording om kerst in onze zwembroeken te vieren met 28 graden. We zijn naar hét strand van Sydney geweest, Bondi Beach. Wat een enorme drukte hier! Blijkbaar viert iedereen hier eerste kerstdag op het strand. Maar als een hoop mensen niet met hun kerstmuts op zouden lopen en we niet af en toe ‘let it snow’ in de winkelcentra hoorden, hadden we totaal geen kerstgevoel gehad. Gek, maar grappig om een keer mee te maken.

26 december zouden we gaan kijken naar de start van een zeilwedstrijd van Sydney naar Tasmanië. We kwamen er alleen te laat achter waar het zich precies afspeelde, dus hebben we maar bij het Opera House gekeken. We zijn ’s middags naar een concert geweest. Dat stelde niet veel voor maar we hebben zo wel het Opera House van binnen kunnen zien. Daarna zijn we over de Harbour Bridge gelopen, vanwaar we ook weer mooi uitzicht hadden op het Opera House. Allemaal niet zo bijzonder als dat we hadden verwacht, maar wel leuk om de symbolen van Sydney eens in het echt te zien.

27 december hebben we de skyline van Sydney bekeken vanuit de 250 meter hoge toren in het midden van de stad. Wat een schitterend uitzicht hadden we daar! Ook zijn we Darling Harbour in geweest, een gezellige haven in de stad.

28 december zijn we naar Manly geweest. Dat is een eiland dat alleen met een brug is verbonden met het vaste land van Sydney. We zijn daar eerst naar een dierenpark met zeedieren geweest, een soort oceanium in Blijdorp. Daarna hebben we tandems/hybride fietsen gehuurd en zijn we heel het eiland over gefietst. Eerst hebben we een avontuurlijk bospad overwonnen en vervolgens naar het mooiste uitkijkpunt over de haven en stad van Sydney gereden. Ook weer erg mooi om te zien.

Gisteren zijn we naar een redelijk klein dierenpark in de binnenstad van Sydney geweest. Achteraf waren we liever naar de Taronga Zoo in Sydney gegaan, maar als we alles van tevoren wisten… Daarna is Rick gaan shoppen en heeft Ruben met Yvonne en Ruud de Botanische Tuinen bezocht. Ook niet heel bijzonder om te zien, maar we hebben er even lekker relaxt gedaan.

Vandaag zijn we naar de Blue Mountains geweest. Wat een geweldig mooi natuurpark is dat! We hebben een aantal uitzichtpunten bezocht waar we schitterend uitzicht hadden op de valleien. Ook hebben we er een schitterende wandeling gemaakt over bergpaden richting de vallei en weer naar boven.
's Avonds zijn we bij een cricketwedstrijd geweest. We hadden de regels van tevoren doorgenomen en daardoor konden we het spelletje goed volgen. Super om een keer mee te maken hoe erg de sport leeft in Australië. De sport zelf is ook leuk om te zien, maar wordt al gauw saai, omdat er maar weinig actie in zit.

We hebben de laatste week met veel verschillende camera’s veel mooie foto’s gemaakt, dus we moeten deze nog even uitzoeken. Een aantal zullen dus later volgen.

Onze laatste 24 uur van 2011 zijn hier zojuist in gegaan! We hebben een plek gevonden waar we heel mooi uitzicht zullen hebben op het vuurwerk vanaf de Harbour Bridge met oud en nieuw. We zullen er morgen ontzettend vroeg voor ons bed uit moeten, maar dat hebben we er wel voor over.

Allemaal alvast een ontzettend mooie jaarwisseling en tot spreeks in 2012!

Groeten,

Ruben en Rick

• 30 December 2011 - 15:30

PaG En MaC:

Ik mis het verslag van de cricket-wedstrijd!?
    Leuk die groepsfoto's.
    Eten de Aussies ook oliebollen en appelflappen? Wij wel, mmmmmm!
    Een heel goed uiteinde vannacht met mooi vuurwerk. Laatste dikke-2011-kus uit de Lier.

• 30 December 2011 - 16:22

Silvia:

Ruub!!
    Ik hoorde al van mn neefje dat jullie bij elkaar waren! Sjonge wat is de wereld ook klein he! :)
    Heeel erg veel plezier nog! en let je op je vingers met al dat vuurwerk? ;)

Groetjes Sil

• 30 December 2011 - 16:36

Tessa:

Heej Ruub en Rick,

Krijg t idee dat jullie Sydney een beetje vinden tegenvallen, maar ja, met al die gave belevenissen van afgelopen weken is dat niet zo gek, daar kan niks aan tippen, volgens mij. ;-)
    Ik hoop dat t enorme vuurwerk t helemaal gaat goedmaken. Wel extreem dat je vroeg je bed uitmoet om een mooie plaats voor 's avonds te bemachtigen.
    Ik wens jullie een onvergetelijke jaarwisseling toe!

Liefs Tessa

• 30 December 2011 - 17:01

Bianca:

Fijne jaarwisseling! x x x

• 30 December 2011 - 17:40

Louise En Vin:

Ruub en Rick!

Klinkt weer super gaaf allemaal!! Een knallende jaarwisseling toegewenst en een goed vervolg van jullie reis in 2012!

Liefs Buijs en Louise

• 30 December 2011 - 18:31

Lian:

Ha Rick en Ruub,

Super gaaf om al die verslagen te lezen, wat beleven jullie een hoop moet ook haast wel zo verweg:)
    Raar om te zien jullie in korte broeken haha!
    Een heel goed uiteinde voor jullie en hopelijk zijn er ergens oliebollen te vinden:)

Groetjesssss

• 30 December 2011 - 18:34

M&M En De Meiden.:

Heel gaaf, mannen!
    Fijne jaarwisseling daar, met de grootste vuurwerkshow ter wereld....
    Tot volgend jaar!

• 30 December 2011 - 18:47

Ria:

Hallo mannen, Leuk om jullie reisverhalen te lezen zo kunnen wij jullie een beetje volgen. Volgens mij hebben jullie het onwijs goed naar jullie zin. Een gezellige jaarwisseling en geniet van het mooie vuurwerk.
    Alvast een gelukkig en gezond 2012.
    Groetjes Ria

• 30 December 2011 - 19:10

Gonnie:

Hey hallo Ineke, Joop, Yvonne, Rick, Ruben, Edwin, Leon en Ruud,gaaf hoor dat jullie op deze manier te volgen zijn
    ik wens jullie allemaal een gezellige jaarwisselling toe, en een heel gelukkig en gezond 2012 toe. leuk om de foto's te zien. groetjes en tot snel.

• 30 December 2011 - 20:09

Marjow:

Hee,

Wat een lang verhaal weer!! En wat een heerlijk verhaal met die temperaturen :) Ik wens jullie een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2012!!!!
    X

• 30 December 2011 - 20:30

Margo:

Hallo Ruben en Rick,
    ook ik wens jullie een onvergetelijke jaarwisseling en nog een avontuurlijke eerste maand te gaan in 2012!

• 30 December 2011 - 20:40

Gemmy:

Hallo Solex mannen.
    Leuke verslagen.
    Missen jullie de solexies daar niet?
    Veel plezier nog en een sprankelende jaarswisseling.Tot solex-time op Bouwlust.