Hoogtepunt na hoogtepunt - Reisverslag uit Ayr, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu Hoogtepunt na hoogtepunt - Reisverslag uit Ayr, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu

Hoogtepunt na hoogtepunt

Door: rickenruben

Blijf op de hoogte en volg Rick / Ruben

09 December 2011 | Australië, Ayr

Hallo allemaal,
We beleven hier het ene na het andere hoogtepunt. We hebben allebei 2 dingen van ons try-before-you-die lijstje af kunnen vinken. Oftewel, het is voor ons een ontzettend indrukwekkende eerste week geweest.

Maandag 5/12 zijn we naar het Daintree National Park geweest. Het was een georganiseerde tour langs een aantal plaatsen in dit regenwoud. We reden er met een busje doorheen, terwijl we allerlei informatie kregen van onze gids. Wat een geweldige vent. Hij wist ons de hele dag met een grijns op ons gezicht rond te laten lopen. Ook hebben we over de Daintree River gevaren om krokodillen te spotten. We hebben een aantal kleintjes en 1 grote van zo’n 1,5 meter gezien. Al met al een gaaf dagje.

Dinsdag 6/12 was een dag waar we al lange tijd naar uit keken. We gingen duiken op de Great Barrier Reef! En wat was het schitterend! We hebben 2 introductieduiken gedaan. De eerste duik zwommen we met z’n 5en met de armen in elkaar gehaakt, maar de tweede duik mochten we vrij achter onze gids aan zwemmen. Echt supergaaf! De resterende tijd van de 5 uur dat we op 2 plekken op het rif hebben gedobberd met de boot, hebben we gesnorkeld. We hebben veel mooie vissen gezien en een klein haaitje. Ook op de boot was iedereen heel relaxt en humoristisch. We zijn echt nog geen chagrijnige Australiër tegen gekomen. Wat een geweldige mensen!
’s Avonds zijn we in de Woolshed Bar in Cairns geweest. Australiërs weten wel wat uitgaan inhoudt! Het bier is hier vrij duur, maar dat mag de pret niet drukken.

Woensdag 7/12 was onze vertrekdag uit Cairns. We zijn in 1,5 uur naar Mission Beach gereden. Daar hebben we op een parkeerplaats achter een hostel gestaan en mochten we gebruik maken van de faciliteiten van het hostel. Leuk om een keer tussen de backpackers te zijn. Het is allemaal goed geregeld in zo’n hostel. Mission Beach zelf stelt niet zo veel voor. Het is een mooi strand maar je mag alleen in een met een net afgezette zone zwemmen vanwege stingers (dodelijke kwallen). Maar we waren hier voor de grote dag van gister…

Donderdag 8/12 mochten we weer een van de momenten van ons leven beleven. We zijn namelijk op ongeveer 4 km hoogte uit een vliegtuig gesprongen! Oh wat was dat gaaf! We maakten een vrije val van ongeveer een minuut. Je voelt je op zo’n moment echt zo vrij als een vogel. Ook toen de parachute op zo’n 1,5 km open ging, was het genieten. Je kon enorm ver in de omgeving kijken. Na 5 minuten stonden we weer met beide benen op de grond. Echt een geweldige ervaring! Het leek wel in 10 seconden voorbij te zijn.
’s Middags zijn we weer op doorreis gegaan richting Airlie Beach. We zijn halverwege blijven steken in Ayr, een dorpje iets onder Townsville. Hier hebben we een pub opgezocht. Iedereen was hier ook weer zo vriendelijk en in voor een praatje. Daar kunnen wij Nederlanders nog een hoop van leren.

We hebben de hele week ontzettend mooi weer gehad, zo rond de 32 graden overdag en 20 ’s nachts. We worden hier wel helemaal verrot gestoken door de muggen. Maar goed, je moet er wat voor over hebben om in zo’n mooi land te verblijven!

We zullen binnenkort een selectie maken van de ruim 400 foto's die we al hebben gemaakt en op de site zetten.

Tot de volgende keer!

Ruben en Rick

• 09 December 2011 - 08:33

Iris:

Hi neefie Ruub, en Rick,
    wat een super indrukwekkende week hebben jullie achter de rug zeg! Wow!!
    Dapper dat jullie uit dat vliegtuig durfden te springen ook! Brrrrr! ;)
    Ik ben heeeel erg benieuwd naar de foto's! Ga zo door ;)

Heeeerlijk die temperaturen! Hier in Nederland worden we weer van de weg af geblazen op de fiets..

Genieten weer mannen! Tot het volgende verslag :)

x Iris

• 09 December 2011 - 09:05

Tessa:

Wat een mooi verhaal weer! En wat een belevenissen in zo'n korte tijd, onwijs gaaf!
    Zoals Iris al zegt: hier keiharde wind en regen, echt herfstweer. :-S Dus geniet maar extra van het lekkere weer bij jullie! ;-)

xxx Tessa

• 09 December 2011 - 12:08

PaG En MaC:

O my God!! Ben blij dat ik niet als mee-reis-kijk-engeltje op je schouder zat toen je sprong!! Wel heerlijk om te lezen dat jullie zoveel indrukwekkende, mooie dingen ondernemen. We zijn heel benieuwd naar die 400 foto's. Geniet lekker verder!! Big hug van ons allemaal.
    XX

• 09 December 2011 - 12:55

Mariëlle Ham:

Klinkt goed jullie verhalen! En ook heel herkenbaar natuurlijk (vriendelijkheid van de Aussies). Het is hier koud en stormachtig. Veel plezier daar. Maar niet te veel in de pub hangen, anders haal je je reisschema niet. See you later! Mariëlle

• 09 December 2011 - 16:48

Margo:

Hallo Ruben en Rick,
    Jullie eerste verhaal werd mij op zondagmorgen door Tessa voorgelezen en dit keer heb ik hem zelf mogen lezen. Wat een verhalen en wat schrijven jullie het leuk. Wie schrijft er eigenlijk: doen jullie dat om de beurt of samen?
    Erg leuk om te lezen in ieder geval.
    Geniet ervan! Dikke kus.

• 09 December 2011 - 19:31

Dini C:

he ruben je zou toch niets doen wat je moeder niet zou doen?
    ik zie coby nog niet uit een vliegtuig springen . jij wel. heb je het laten filmen want dat kan he. ander smoet je het gewoon nog een keer over doen want wij willen het wel zien natuurlijk.

• 10 December 2011 - 10:38

Bianca Van Kleef:

Hhahhaa spannende titel, mannen! :-D
    Je moet er inderdaad iets voor over hebben hoor! Ik ben stikjaloers terwijl ik hier zit te snotteren en bibberen achter mijn computer...ben niet helemaal fit maar we gaan vanavond wel even met de Kwibus naar het Gelredome ;-) Looking forward to your pictures! xxx

• 10 December 2011 - 16:00

Menno:

Mogge Ruub en Mil. Wat een belevenissen! dik hoor! :D ook ik ben benieuwd naar jullie fotos!

laters

• 11 December 2011 - 18:38

Sjors En Anja:

Hallo jongens,

Wat klinkt het allemaal heerlijk spannend. Fijn dat jullie zo genieten en dingen doen waar een ander van droomt! (of nachtmerries van krijgt) Geen last van hoogtevrees Ruben?
    Wij kijken uit naar het volgende verslag.
    Hartelijke groeten van de Meultjes.

• 12 December 2011 - 11:06

Jeroen En Marianne:

kijk jullie vermaken je eigen wel zo te lezen!

leuk om zo mee te lezen.

en rick, je weet het he :p, als je in adelaide ben , naar t stadje gawler en dan the kingsford hotel aandoen ;).

hebben ze goed eten en een barre pub!
    en dan aan de bar kijken met de foto's heb je toch nog een extra nederlands tintje haha,

veel plezier nog mannen, geniet ervan!