We zijn er! - Reisverslag uit Redlynch, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Redlynch, Australië van Rick / Ruben Mil / Dalen - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: rickenruben

Blijf op de hoogte en volg Rick / Ruben

04 December 2011 | Australië, Redlynch

Beste iedereen,

Ons eerste bericht vanuit het schitterende Australië! Het is hier ontzettend mooi, iedereen is hier heel vriendelijk en bereid je te helpen, en het is hier ontzettend heet! Maar laten we maar bij het begin beginnen:

Onze vlucht verliep vrij vlot. Doordat onze eerste vlucht bijna 2 uur vertraagd was, konden we het vliegtuig op de eerste overstap op Londen nog net halen. De vlucht naar Singapore was super, er waren echt enorm veel faciliteiten in het vliegtuig aanwezig: iedereen had een eigen schermpje bij z’n stoel om films te kijken en muziek te luisteren. Zo was de 13 uur durende vlucht zo voorbij. Vanuit Singapore hadden we nog een tussenstop op Darwin en daarna landden we op Cairns. Bij aankomst bleek echter dat onze koffers de overstap in Londen niet hadden gehaald. De koffers zouden met de eerst volgende vlucht naar Cairns toe komen. Gelukkig was dat al de tweede dag en hadden we dus voorlopig genoeg aan onze tandenborstel en ondergoed die we in onze handbagage hadden meegenomen. Maar je voelt je toch ff rot zo aan de andere kant van de wereld zonder koffers!
Ook hebben we mogen ervaren wat een jetlag inhoudt. We hebben door het tijdsverschil 2 nachten meegemaakt tijdens de vlucht, maar Ruben heeft nauwelijks kunnen slapen, en ook Rick heeft niet genoeg uurtjes kunnen pakken. Bij aankomst waren we ook al vrij snel gesloopt en zijn we vroeg naar bed gegaan. Maar ja, dan wordt je om 3 uur ‘s nachts klaarwakker, en dan? Dan ga je maar even skypen. Heerlijk dat tijdsverschil! We zijn nog steeds herstellende van de jetlag, maar het gaat steeds beter.

Nu zitten we op een camping net buiten Cairns. Het is hier verschrikkelijk mooi: vrij bergachtig, veel mooie bomen en enorm veel vogels en ongedierte. Maar het is ook enorm heet, zo’n 35 graden overdag en de luchtvochtigheid is zo’n 90%. Gelukkig was het de eerste dagen bewolkt, maar nu komt de zon door en is het bijna niet uit te houden, dus we proberen veel in de schaduw te zitten en in het zwembad te zwemmen.
Onze camper is enorm luxe. Wel redelijk klein voor een 4-persoonscamper, maar precies goed voor ons 2-en.

Gisteren hebben we Cairns bezocht. Wat een relaxt stadje is dat! Er is een mooi openbaar zwembad, waar we heerlijk hebben gezwommen, en genoeg shop- en uitgaansmogelijkheden. Gisteren wilden we nog gaan stappen in de gaafste bar van Cairns, de Woolshed, maar we waren zo gesloopt, dat we maar 1 bodem hebben gezien en toen gelijk naar bed zijn gegaan.

We hebben voor morgen een trip naar Cape Tribulation (een stadje in het oudste en mooiste regenwoud van de wereld, vlak boven Cairns) en een boottrip naar de Great Barrier reef, waar we overmorgen gaan duiken en snorkelen. We hebben er ontzettend veel zin in!

We zullen jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden. Nu zitten we relaxt op een camping met internetverbinding, maar we weten niet hoe dat over een paar dagen is. Het is voor ons ook afwachten, maar dat maakt het ook weer spannend en avontuurlijk!

Tot de volgende keer!

Ruben
Rick

• 04 December 2011 - 08:08

PaG En MaC:

Hey mannen,
    Goed te lezen dat de koffers aangekomen zijn. En wat een enthousiastme klinkt er nu al uit jullie verhaal!! Hopelijk zijn er meer mooie dieren dan ongedierte.
    Hier alles oke. De herfst is begonnen: storm en regen. Heel veel plezier en kijkgenot bij het duiken, ben stikjaloers (PaG).Big Hug

• 04 December 2011 - 08:53

Tessa:

Dat is nog eens leuk wakker worden op zondagochtend met een verhaaltje van jullie. :-) Fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen!
    Jeetje, wel even schrikken als je koffers er niet blijken te zijn, maar gelukkig is het goed afgelopen.
    Nu lekker genieten daar! Heel veel plezier!
    Ik kijk uit naar jullie volgende bericht!

xxx Tessa

• 04 December 2011 - 11:01

FamHam Uit Rotterdam:

Hi R&R,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. En leuk dat we al dingen herkennen! Zoals jullie het vertellen, zien we het weer helemaal voor ons.
    Geniet van de tocht door het oerwoud, Kuranda? Én van jullie uitje naar het Great Barrier Reef! Dat zal ook betoverend zijn met prachtige witte stranden en vissen in alle kleuren!

Die jetlag gaat vanzelf over. No worries ;)

We kijken uit naar jullie volgende verhaal!
    Groetjes,
    HAMVRIL ;)

• 04 December 2011 - 11:28

Bianca:

Heeeeey mannen,
    Klinkt helemaal goed allemaal!
    Heel veel plezier Down Under!
    xxxxxx Bianca

• 05 December 2011 - 11:25

Dini C:

De warmte daar ga je wel aan wennen hoor. niet alles te snel willen .relaxed men. jullie hebben een reisverslag en ik krijg nu al zin om het land ook te bekijken.

• 05 December 2011 - 18:36

Sylvia Opdam:

Hey Ruben,

Klinkt reuze avontuurlijk! Gelukkig zijn je koffers er weer. En nu genieten hè.
    We missen je natuurlijk enorm hier, alle moeders in de stress: Waar is Ruben! We zijn al aan het aftellen.
    Veel plezier nog!

• 05 December 2011 - 22:24

Buijs:

Klinkt allemaal erg goed mannen! Al wat Aboriginals gespot?

Gr. Buijs

• 06 December 2011 - 17:43

Marjo:

Hee,

Wat klinkt dit al super zeg!!!!!
    Fijn dat de koffers toch nog snel zijn gekomen... HAVE FUN X

• 06 December 2011 - 17:43

Marjo:

Hee,

Wat klinkt dit al super zeg!!!!!
    Fijn dat de koffers toch nog snel zijn gekomen... HAVE FUN X

• 06 December 2011 - 18:32

Wil Van Dalen:

Hallo Ruben en Rick
    Wat zijn jullie begonnen aan een geweldig avontuur!!! Daar hoort natuurlijk ook bij dat niet alles volgens de regeltjes verloopt, maar je merkt het, alles komt weer goed. Jullie schrijven op een geweldige manier neer wat jullie beleven en dat maakt het wel boeiend. Alleen al het idee dat jullie aan de andere kant van de wereld ons meenemen met jullie reis. Hoop snel weer wat van jullie te lezen . Geniet er maar van.
    Groetjes
    Wil

• 07 December 2011 - 12:39

Magda V Leeuwen:

Hoi Ruben, klinkt wel geweldig al die indrukken nu al. Blijf jullie regelmatig volgen. Gr Magda.

• 08 December 2011 - 06:03

Thea En Kees:

Hoi mannen,

Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin, jullie zijn ook wel in het warmste en vochtigste deel wat je in australie kunt vinden begonnen, heb je dat alvast maar gehad. Zijn net terug uit vietnam en lig ook om 4 uur s'morgens naar het plafon te staren.
    We vinden het leuk om jullie avonturen te volgen en kijken uit naar episode 2. Veel plezier en kijk uit dat de bedbugs don't bite(grapje)
    See ya mate